To dobra firma i bezpieczna, chce z nimi współpracować, ufam im

Logistyka - Transport - Spedycja

ICT transport ICT

Wpis w kategorii: Blog

Kontenery transportowe - rodzaje, wymiary, przeznaczenie

Skontakuj się z nami Kontenery transportowe - rodzaje, wymiary, przeznaczenie | Transport i spedycja ICT

Firmy oferujące międzynarodowy transport morski lub kolejowy bardzo często korzystają z kontenerów. Są to metalowe skrzynie o ustandaryzowanej budowie, które pozwalają wygodnie i bezpiecznie przewozić różnego typu ładunki na jednym lub kilku środkach transportu (bez konieczności każdorazowego przeładunku ich zawartości). Przeczytaj i dowiedz się, jakie są ich podstawowe rodzaje oraz przeznaczenia. Poznaj także najpopularniejsze wymiary kontenera transportowego i odpowiednio rozplanuj logistykę swojego przedsięwzięcia.

Co to są kontenery transportowe?

Jak wyglądają kontenery transportowe? Są to metalowe skrzynie w kształcie prostopadłościanu, które posiadają podłogę, ściany, dach oraz otwierane drzwi. Rozmiary kontenera mogą osiągać nawet wielkość małego budynku. Stalową konstrukcję wykonuje się z podstawy i narożnych słupków. Następnie buduje się ramę wzdłuż belek i dźwigarów (nośnych oraz poprzecznych).

Rodzaje kontenerów morskich i ich wymiary

Każdy kontener handlowy powinien być dopasowany do towaru, który będzie nim dostarczany. Kontener 7m3 sprawdzi się na drobnicę, ale już nie gabaryty. Poszczególne typy skrzyń różnią się ładownością, światłem w otworach dachowych i okiennych oraz rozmiarami. Inna jest także tara, czyli własna waga kontenera, która uwzględnia masę wszystkich okuć oraz urządzeń.

Kontenery uniwersalne drobnicowe

Pozwalają na transport towarów drobnicowych różnego typu – zarówno w opakowaniach zbiorczych, jak i produktów sypkich (wtedy jednak konstrukcja wymaga pewnych modyfikacji). Ważą od 1,8 do 2,5 tony, a ich średnia ładowność sięga 21,8 ton.

Dzielą się na kontenery:

  •  20’ Standard/DV – pojemność 32,3 m3; średnie wymiary wewnętrzne: 5.918 m x 2.330 m x 2.356 m (długość x szerokość x wysokość kontenera),
  •  40’ Standard/DV – pojemność 66,9 m3; średnie wymiary wewnętrzne: 12.015 m długości x 2.330 m szerokości x 2.389 m wysokości,
  •  40’ High Cube (HC) – pojemność 76,6 m3; średnie wymiary: 12.033 m długości, 2.350 m szerokości, 2.700 m wysokości.

Kontenery z otwartym dachem (open top/hard top containers)

Są to specjalistyczne kontenery, które najczęściej wykorzystuje się do transportu towarów o większej wysokości lub rozmiarach przekraczających światło drzwi. Zwykle ładuje się je od góry z wykorzystaniem dźwigu. Kontenery z otwartym dachem dostępne są w wersji 20’ oraz 40’.

Kontenery o otwartych bokach (open-sided containers)

Są to skrzynie z szerokimi drzwiami dwuskrzydłowymi zaprojektowane na dłuższych ścianach (z obu stron). Usprawniają załadunek i rozładunek oraz pozwalają sortować zawartość bez jej całkowitego wyjmowania. Są stosowane do transportu towarów, które nie mieszczą się w innych typach kontenerów. Na rynku dostępne w wymiarze 20’ oraz 40’.

Kontenery z otwartym dachem i bokiem (flack rack containers)

Są to specjalne kontenery transportowe do przewozu ładunków, które nie mieszczą się w modelach uniwersalnych i open top.

Kontenery platformy (platform containers)

Umożliwiają sprawny transport morski towarów ponadgabarytowych. Konstrukcje posiadają wzmocnione uchwyty mocujące rozmieszczone na podłodze i belkach bocznych.

Platformy:

  • 20’ – długość 6,06 m, szerokość 2,44 m, waga własna 2,740 tony, waga ładunku 31,260 tony,
  • 40’ – długość 12,19 m, szerokość 2,44 m, waga własna 5,700 tony, waga ładunku 39,300 tony.

Kontenery zbiornikowe

Służą do transportu międzynarodowego i krajowego płynnych chemikaliów oraz innych cieczy. Cysterny to zbiorniki umieszczone w ramie uniwersalnego kontenera ’20.

Kontenery chłodnicze

Posiadają ściany pokryte pianką poliuretanową oraz podłogę z aluminiowych T-gratingów. Taka konstrukcja zabezpiecza towary wymagające utrzymania stałej temperatury (od około 25 stopni C do -25 stopni C).

Spedycja i transport międzynarodowy z ICT

Naszą specjalnością jest spedycja oraz międzynarodowy transport morski, ciężarowy i lotniczy. Wykorzystujemy zarówno naczepy pojazdów, jak i specjalistyczne kontenery handlowe, które zawsze dobieramy w taki sposób, aby maksymalnie zabezpieczyć przewożony ładunek. Poznaj naszą firmę oraz świadczone usługi i dostarczaj swoje towary razem z doświadczonym przewoźnikiem.